Kovo 8 d. Kauno miesto kamerinio teatro edukacijų ir kultūros paso programas papildys dar viena teatrinė patirtis mokiniams. Edukacinis užsiėmimas 10-12 m. vaikams „Kaip sukurti spektaklį?” atskleis spektaklio kūrybinio proceso ir jo metu kylančių iššūkių detales. Kokių įrankių, žinių ir dalyvių reikia norint sukurti spektaklį? Kaip apibrėžti spektaklio idėją, suteikti jai formą bei pasiekti rezultatą?
Apie naują patirtį teatre, per kurią vaikai sužinos daugiau apie teatro užkulisius, kalbamės su edukacinio spektaklio režisiere Greta Dirmauskaite ir viena iš kūrybinės grupės aktorių Rugile Tamošauskaite.
- Kuo Jums artimas teatras bei kas atvedė iki būtent šios akimirkos?
G. D. Esu tarp kino ir teatro. Man šios abi meno formos artimos, tad dažnai kurdama galvoju apie jų sinergiją. O kas atvedė... kaip kokia mama už rankos – poreikis kurti. Kadangi mąstau vaizdais, jau nuo pat mažens bandydavau įvairiais būdais perteikti savo vizijas: etiudais, fotografija, rašymu. Teatre kurti gera, nes neužčiuopiu jo ribų, o kai jų nėra, gali įvykti bet kas.
R. T. Ši veikla man prasminga dėl vaikų patiriamų emocijų. Mokiniai edukacijų metu ne tik išmoksta kažką nauja, tačiau taip pat bent valandai gali atsitraukti nuo savo išmaniųjų telefonų ir pasitelkiant vaizduotę nerti į teatro žaidimų paslaptis. Labai smagu matyti, kai mokiniams linksma, jie noriai įsitraukia į veiklas, o edukacijos pabaigoje ateina padėkoti jų mokytojos, pasidalindamos, kad įdomu buvo ir joms.
- Kuo ypatingas kūrybinis procesas kuriant edukacinio turinio veiklas vaikams?
G. D. Jis labai nenuspėjamas. Iki pat pirmojo žiūrovo kartais negali suprasti, ar tavo edukacijos rėmas tinkamas, ar jis veiks, ar jis reikalingas. Tik su pirmuoju žiūrovu ateina aiški vizija, ką vaikui duoda šis edukacinis užsiėmimas, todėl kūrybinio proceso metu ne tik repetuojame, tačiau ir testuojame spektaklį su žiūrovais.
R.T. Teatro edukacijos, kuriose vaidinu, dažniausiai yra interaktyvios, tad labai smagu bendrauti su vaikais, išgirsti jų pasiūlymus. Manau, kad vienas įdomiausių dalykų būtent šioje edukacijoje yra tai, kad jos eiga priklauso nuo pačių vaikų. Dėl to mums, aktoriams, reikia daug improvizuoti ir jaučiame net šiokį tokį azartą, jog iki galo nežinome, ką teks suvaidinti. Taip pat svarbu paminėti, jog visa mūsų kūrybinė grupė yra tarsi viena šeima – esame kursiokai, kartu kuriantys jau 8 metai, tad dirbti su jais yra pats didžiausias malonumas.
- Kiek edukaciniame užsiėmime yra improvizacijos, o kiek surepetuoto spektaklio?
G. D. Sakyčiau 60% edukacijos paruošta iš anksto, o visą kitą lemia vaikai. Aktoriai nežino, kokia tiksli edukacijos eiga, nežino net tam tikro vaidinamo teksto ar aplinkybių.
- Gal galėtumėte daugiau papasakoti kokie interaktyvūs elementai naudojami spektaklyje?
G. D. Vaikai turi progą nulemti spektaklio eigą ir sugalvoti aktoriams aplinkybes, kuriose jie privalo vaidinti. Vienam iš žiūrovų pasiseks tapti režisieriaus asistentu ir nuspręsti iš kur pasirodo aktoriai bei kaip įeina į sceną, taip pat turime interaktyvo ir grimavimo dalyje, kuomet vienam iš vaikų tenka grimuoti aktorių. Net ir be šių dalių visos edukacijos metu yra kreipiamasi į vaikus, prašant jų balsuoti, padėti priimti sprendimus (pavyzdžiui, kokį kostiumą vilktis, kokią muziką naudoti skirtingose scenose ir pan.). Kuo daugiau vaikas įsitrauks priimant sprendimus edukacijos metu, tuo įsimintinesnę patirtį išsineš iš šio spektaklio.
- Kaip siekiate, kad kuriant edukaciją mokomasis turinys išliktų efektyvus, tačiau tuo pat metu ir būtų patrauklus vaikams?
G. D. Edukacija įvilkta į smagią aplinkybę – spektaklis turi įvykti, tačiau nėra aktorių, jie dingo! Mūsų edukacijos aktoriai tėra teatro darbininkai ir nieko nė nenutuokia apie spektaklio struktūrą, tad jau nuo pat pradžių sudaroma iliuzija, kad aktoriai žino mažiau už vaikus ir kartu su mokinių pagalba turi išspręsti galvosūkį – sukurti spektaklį. Žiūrovas tampa spektaklio bendrakūrėju, kuris yra toks pat reikalingas ir atsakingas už spektaklio eigą kaip ir edukaciją vedantys aktoriai. Padedant mokiniams mes keliaujame per skirtingas spektaklio sudedamąsias dalis, jo sukūrimui reikalingas profesijas: aktorius, režisierių, scenaristą, kostiumų dailininką, scenografą, kompozitorių, apšvietėją. Kiekvienoje dalyje supažindiname, ką kiekvienos profesijos atstovas veikia teatre. Šios edukacijos tikslas ne užversti sausa informacija, o kad kitą kartą į teatrą atėję vaikai atkreiptų dėmesį, kad ir šviesas kažkas sustygavo ir dekoracijas kažkas sukūrė, o aktoriai vaidina pagal dramaturgo kurtą pjesę – gebėtų analizuoti spektaklį.
Daugiau informacijos: https://www.kamerinisteatras.lt/kaip-sukurti-spektakli/
Paskelbtas vasario repertuaras: KMKT bilietai kainuoja 30 % pigiau*, jei juos įsigysite likus daugiau kaip 14 dienų iki spektaklio.
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti.
Plačiau apie slapukų ir privatumo politiką.
Funkciniai slapukai (būtini)Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės. |
|
Našumo slapukaiŠie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja. |
|
Reklaminiai slapukaiŠie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą. |